Baňkování příznivě ovlivňuje:

• blokády a ztuhlé svaly
  • detoxikaci organismu
  • lymfatický systém
  • problémy se zažíváním
  • problémy s močovým měchýřem
  • astma, záněty průdušek, kašel
  • otoky a bolesti nohou

Způsob provádění

Baňky aplikujeme především na zádech, výjimečně jinde. Plamenem zahřejeme vnitřek baňky, po přiložení na kůži a ochlazení okolním vzduchem v baňce vznikne podtlak, jímž se baňka pevně přisaje.

Sázení

na namazaná záda nasadíme baňky v dané sestavě, která ovlivní příslušný vnitřní orgán nebo zdravotní problém, baňky zůstanou na jednom místě po celou dobu aplikace.

Masáž

po namazaných zádech přemisťujeme baňku (jezdíme) svisle i příčně, podél páteře, kroužíme nad citlivými místy a ztuhlými místy, které takto výrazně prokrvíme. Tuto metodu je možné použít i v okolí kloubů.

Kombinace

často využíváme kombinaci sázení a masáže.

Po baňce zůstává na ztuhlých místech nebolestivý hematom, který postupně vybledne za 3-14 dní. Je známkou aktivního čištění organismu, zapojení lymfatického systému. Je tedy pro vás velmi důležité zvýšit příjem tekutin. Měli byste vypít nejméně každou hodinu 4dcl tekutin k podpoření funkce lymfatického systému.

Baňky je možné provádět u:

mrtvice, astma (srdeční nebo bronchiální), očních chorob různého druhu, bronchitidy v akutním nebo chronickém stadiu, deprese, žlučníkové koliky, vysokého i nízkého krevního tlaku, ischias, bolestí hlavy, zánětů hrtanu, nemocí jater různého druhu, bolestí páteře, lumbaga, plicních chorob, křečí žaludku a střev, migrén, neuralgií, ledvinových chorob, chronické zácpy, nedoslýchavosti, zánětu pohrudnice, periartritidy, zápalu plic, revmatických potíží různého druhu, bolestí a zánětů v oblasti slinivky břišní, bolestí v klimakteriu s průvodními depresemi, závratí různého druhu, ucpání cév, zánětu mandlí, křečí různého druhu a mnoha dalších.

Baňky neprovádíme u:

nádorových onemocnění (i přeléčených), krvácivosti, kožních onemocnění, kožních znamének, akutních bolestí břicha, těhotenství, zánětů měkkých tkání, trombóz, křečových žil, gangrén, otevřených ran, hnisavé infekce.

Doba provádění, opakování terapie

Doba aplikace se liší podle citlivosti kůže a reakce na baňkování. Obvykle trvá jedna procedura 15 – 45 minut. Na opakování terapie přijďte po vymizení reakce na kůži, vyblednutí hematomů (za týden až 10 dní). Proceduru opakujeme 3-5krát po sobě, nebo v preventivním a regeneračním režimu 1x za týden až 14 dní celoročně.

Baňkování

Je to metoda používaná od starověku k ovlivnění regeneračních schopností našeho organismu. Dnes ji používáme jako doplněk k léčebným metodám klasické a přírodní léčby.

Působí na mnoha úrovních: fyzikálně, reflexně, metabolicky, ovlivňuje pochody látkové výměny, stimuluje imunitu organismu.