Co je rázová vlna?

Rázová vlna je akustická vlna, která přenáší vysoké množství energie do bolestivých bodů. Tato energie vyvolává hojivé a regenerační procesy v měkkých tkáních, šlachovém aparátu včetně jeho úponu na kost.

Terapie spočívá v působení rázových vln na nemocné místo. Generátor přístroje mění vzduchovou vlnu v akustickou radiální vlnu, kterou hlavice aplikátoru přenáší v okolí bolestivého místa do hloubky tkáně cca 4 cm. V ní se zlepšuje mikrocirkulace a metabolismus. Vlny umožňují rozpuštění vápenných fibroblastů, podporují produkci kolagenu, snižují napětí v tkáni a mají analgetický efekt. Zjednodušeně řečeno, princip působení rázové vlny je ve zlepšení prokrvení v místě působení a regeneraci postižených buněk.

Nejčastější indikace

• Bolesti svalového úponu na vnitřní straně lokte
  • Omezení pohybu a bolest ramenního kloubu v důsledku kalcifikace
  • Bolesti svalového úponu na vnější straně lokte - tenisový a golfový loket
  • Bolesti úponů pod vnější horní hranou pánevní kosti
  • Bolest při zátěži v nadkolenní nebo podkolenní oblasti
  • Bolesti při artroze kolenního kloubu
  • Rehabilitace zánětu Achillovy šlachy
  • Akutní i chronické záněty paty, ostruhy patní kosti

Popis aplikace

Terapie rázovou vlnou se provádí ambulantně, není časově náročná – jedna aplikace trvá pouze několik minut. Obvykle je potřeba tři až šest aplikací v rozpětí několika týdnů. Intervaly mezi aplikacemi určí lékař či fyzioterapeut podle dynamiky vývoje choroby.

Ošetření paty rázovou vlnou