Relaxační procedury

Masáž lávovými kameny

Použití horkých lávových kamenů pro relaxaci, uvolnění, odstranění bolesti napjatých svalů, relaxaci, zvýšení funkce vnitřních orgánů a prohřátí má svůj počátek již před 5000 lety u čínské a mayské kultury.

Pro masáž se používají nahřáté lávové kameny různé velikostio teplotě 35°C – 55°C, které se přikládají na tělo a zároveň se používají při masážních tazích. Použitím kamenů dochází ke kombinaci tlaku a tepla čímž dochází ke zvýšenému prokrvení, snížení svalového napětía uvolnění ošetřovaných tkání.

Délka terapie je závislá na zvoleném typu ošetření. Celková masáž lávovými kameny 1hodina, částečná masáž 30minut – záda, dolní končetiny.

Je to ideální procedura pro celkovou relaxaci, snížení stresu a uvolnění napjatých svalů. Masáž lávovými kameny můžeme doporučit i pro lidi trpící poruchou spánku.

Hlavní účinky masáže:

• pomáhá při potížích pohybového aparátu, bolestech zad, šíje a kloubů, revma, artrózách
  • regenerace po sportovních výkonech
  • stimuluje krevní oběh a lymfatický systém
  • stimulace imunitního systému
  • zlepšuje funkce nervového systému, odstraňuje psychické potíže, neurózy, deprese
  • hluboce relaxuje a harmonizuje organizmus
  • prohřívá celé tělo
  • pomáhá detoxikaci organismu
  • harmonizuje energii v těle
  • posiluje paměť a zlepšuje koncentraci
  • urychluje metabolismus a reguluje zadržování tekutin v těle
  • upravuje potíže s trávením a přibýváním na váze
  • zmírňuje klimakterické obtíže

Onemocnění, při kterých je aplikace zakázána:

• Akutní infekční onemocnění
  • Onemocnění kůže – záněty, poranění, popáleniny, mykózy apod.
  • Onemocnění srdce a všechna onemocnění v akutní fázi
  • hypertenze
  • Onkologická onemocnění
  • Krvácivé stavy
  • Těhotenství, kojení, děti do 6 let
  • Poruchy vnímání tepla, alergie na teplo
  • Otoky dolních končetin nejasné etiologie

Klasická masáž

Masáže jsou nedocenitelné nejen jako regenerace po sportovních výkonech, ale mají také hluboký význam pro psychickou pohodu každého z nás. Při masáži dochází k prokrvení svalů, uvolnění svalových vláken a následně odplavení škodlivých metabolitů z organismu.

Oba druhy působení mají svůj základ jak v prosté mechanické, tak složité hormonální i neurologicé složce. Nelze se proto dívat na masáž pouze mechanisticky, jak tomu bylo dříve, ale je třeba si uvědomit, že jde o komplikovanější pochody. Celkového působení se účastní i masáží uvolněné tkáňové látky typu histamin, acetylcholin a lze předpokládat, že k odpovědi dochází i na úrovni vnitřních orgánů.

Místně se projevuje účinek na kůži a jejích orgánech, v krevním řečišti, v lymfatickém systému, ve šlachách a kloubních pouzdrech i v periferním nervstvu.

Jednotlivé hmaty a jejich kombinace, směr jejich průběhu i hloubka pronikání vyvolávají pestrou odezvu ve tkáních povrchu těla. Napomáhá tak kožní perspiraci a udržování vhodné chemické reakce kožního povrchu, podporuje se současně prokrvení kůže, a to i otevřením dalších kapilár, čímž se zlepšuje přísun živin, kyslíku a ochranných látek.

Celý organismus má tak pozitivní odezvu např. lepším prokrvením ledvin stoupá tvorba moči, zlepšuje se výměna vzduchu v plicích, podporuje se i tkáňové dýchání, usnadňují se i pochody termoregulační.

Masáž působí osvěživě při únavě, celkově uklidňuje nebo naopak podle volitelné techniky tonizuje, zlepšuje spánek a další tělesné biorytmy.

masáž paravertebrálních svalů
masáž zad lávovými kameny